Conferència "De les òrbites de Bohr als orbitals de Schrödinger"

Campus Catalunya. Aula 425, 4a planta de l'edifici A2 (Av. Catalunya, 35 - 43002 Tarragona)

Està inclosa dins el cicle de conferències dedicades a la Física Quàntica, "Primavera de Física Quàntica", el qual està organitzat per la URV en col·laboració amb la Societat Catalana de Física.

La conferència tindrà lloc a les 18 h i serà impartida pel Dr. Albert Bramón, professor emèrit de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Resum de la conferència: L'antiga mecànica quàntica de Bohr, insuficient per entendre la física atòmica, va ser substituïda per la definitiva mecànica quàntica actual gràcies a les aportacions de Heisenberg i Schrödinger. El primer va enunciar un principi clau, el d'indeterminació, i l'altre la noció essencialment quàntica d'entrellaçament. La xerrada girarà al voltant d'aquests dos punts.