Olimpíada Química 2012

28/02/12 - Institució

El dia 28 de febrer va tenir lloc a la Facultat de Química la 25a edició de l’Olimpíada Química. L’Olimpíada Química és un programa del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte en col·laboració amb la Asociación Nacional de Químicos de España i la Real Sociedad Española de Química, que es proposa estimular la creativitat i l’interès per la Química dels estudiants del darrer any de secundària.

Aquesta fase local de l’Olimpíada, realitzada simultàniament a totes les Universitats catalanes, va comptar amb la participació de 38 estudiants provinents d’11 centres de les comarques de Tarragona. Els estudiants, durant 3 hores, van haver de contestar un qüestionari de 10 preguntes (una d’elles sobre formulació química) i desenvolupar un tema, que en aquesta edició tractava sobre les volumetries àcid-base.

Els primers classificats, i que per tant passaran a la fase nacional que es disputarà a Madrid els dies 28 i 29 d’abril de 2012, van ser els estudiants Albert Domingo Senan, de l’IES Fonts del Glorieta d’Alcover, amb 73.6 punts, i Isabel Dolz Güerri, del Col·legi La Salle de Reus, amb 68 punts.