Campus Científic d'Estiu del 4 al 29 de juliol a la Facultat de Química

04/07/11 - Institució

El Campus d'Excel·lència Internacional Catalunya Sud (CEICS) està coordinat per la URV. La Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia i el Ministeri d'Educació, amb el suport de l'Obra Social 'La Caixa', han posat en marxa la segona edició del programa, i vint Campus d'Excel.lència Internacional participen i acullen campus d'aquest tipus.

El projecte pretén fomentar les vocacions científiques i, amb aquest objectiu, s'han organitzat quatre tallers científics que es duen a terme en dos torns, de 30 estudiants cadascun. Nois i noies provinents d'instituts de tot l'Estat fan estades de dues setmanes a Tarragona, durant el mes de juliol. El primer torn arrenca dilluns, 4 de juliol i l'últim acaba divendres dia 29.

Els alumnes participants al campus, que s'han seleccionat entre tots els nois i noies de centres docents que ho han sol·licitat, estan en contacte amb l'experiència investigadora directa dels professors universitaris que dirigeixen les actuacions, que compten amb la col·laboració dels professors de secundària. Els quatre projectes són dels àmbits de la química i d'arqueologia, dues de les cinc àrees d'especialització del CEICS. En aquest context, la Facultat de Química porta a terme el projecte: Química per a un món més sostenible amb 6 tallers anomenats: minimització d'energia, catàlisi, dissolvents verds, nous materials i sostenibilitat, fonts renovables i biodegradació.

Aquestes estades són un incentiu per a fomentar l'accés dels estudiants a titulacions científico-tècniques i pretenen apropar els estudiants a la concepció del coneixement científic com un coneixement integrat que s'estructura en diferents àrees científiques. S'hi transmet l'experiència científica directa així com els valors, els fonaments i els processos metodològics de la ciència, i connecta la vida universitària amb la no universitària.

Teniu més informació a www.ceics.eu/campuscientifico/ca_index.html