Olimpíada Internacional de Física 2018

02/02/18 - Institució

El passat divendres 2 de febrer es varen celebraran a Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona les proves de la fase catalana de l'Olimpíada Internacional de Física, per tal de seleccionar els alumnes d'ensenyament secundari que representaran les universitats de Catalunya en la fase estatal organitzada per la Real Sociedad Española de Física. Aquesta fase local es va realitzar a l’aulari de la Facultat de Química de la URV i va comptar amb una important participació d’estudiants de les comarques tarragonines. En total hi van participar 205 alumnes, dels quals 40 eren de la nostra demarcació, superant àmpliament la participació de Girona i Lleida i només per darrera de Barcelona. En els darrers anys s’ha produït un increment considerable del nombre d’alumnes de les comarques meridionals, que atribuïm a la introducció del programa de Talent Jove instaurat per la nostra universitat i destinat a potenciar el desenvolupament en física i matemàtiques d’alumnes de batxillerat amb especial motivació.

L'acte de lliurament de premis es farà el proper dia 9 de març a dos quarts de cinc de la tarda a la sala Prat de la Riba de la seu de l'Institut d'Estudis Catalans de Barcelona. Els seleccionats accediran a la fase espanyola de l’Olimpíada, que es celebrarà a Valladolid del 13 al 16 d'abril de 2018. Els que superin aquesta prova accediran a la fase internacional, a Lisboa del 21 al 29 de juliol, i la fase Iberoamericana a San Juan de Puerto Rico cap a l'octubre.