"La Màgia de la Taula Periòdica''. Taller-espectacle de divulgació dirigit a estudiants de secundària

17/11/17 - Institució

El 17 de novembre a les 18.00 h a l'Aula Magna del Campus Catalunya de la URV (Av. Catalunya, 35, Tarragona), i dins de l’acte de lliurament de la 19a edició del Premi de Recerca en Química a Tarragona, tindrà lloc aquest taller-espectacle dirigit a estudiants de secundària a càrrec del professor Miquel Duran, catedràtic de Química Física de la Universitat de Girona, i mag aficionat.

Resum del taller-espectacle

Es tracta d’un taller-espectacle on durant 45 minuts es realitzaran una sèrie de jocs de mans relacionats amb la Taula Periòdica dels Elements. Intercalades entre aquests jocs, hi haurà demostracions experimentals espectaculars. Més enllà dels jocs sorprenents, s’hi proporcionen les nocions bàsiques de la història de la Taula Periòdica i de les seves característiques. La configuració actual de la Taula Periòdica està formada per files, columnes i una ordenació de símbols químics que tenen associats un número natural. Això permet per un cantó adaptar molts de jocs de mans i d’enginy clàssics per tal d’ensenyar els conceptes associats a la Taula Periòdica, però també permet fer-la servir per crear jocs nous.

S’adreça a estudiants de 2n cicle d’educació secundària, educació secundària postobligatòria i a adults.

Breu CV del conferenciant

El Dr. Miquel Duran és catedràtic de Química Física a la Universitat de Girona. En el marc de l’Institut de Química Computacional i Catàlisi ha publicat més de 200 articles de recerca en química quàntica. El seu interès es centra també en l’ús d’internet en la comunicació científica i la docència. És mag aficionat i organitza la sèrie d’events TEDxUdG, promou el coneixement obert i és entusiasta dels MOOCs. Més informació: http://miquelduran.net/