Acte de lliurament de la 19a edició del Premi de Recerca en Química a Tarragona patrocinat per l’AEQT

17/11/17 - Institució

El 17 de novembre a les 18.00 h a l'Aula Magna del Campus Catalunya de la URV (Av. Catalunya, 35, Tarragona) va tenir lloc l’acte de lliurament del Premi de Recerca en Química a Tarragona en la seva 19a edició. Aquest premi està organitzat des de l’any 1999 per la Facultat de Química i l'Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT), que el patrocina. Va dirigit a alumnes de centres de secundària que hagin realitzat un treball de recerca relacionat amb la Química.

Durant el transcurs de l'acte va tenir lloc el taller-espectacle "La Màgia de la Taula Periòdica'' a càrrec del professor Miquel Duran, catedràtic de Química Física de la Universitat de Girona, i mag aficionat. Aquest taller va dirigit a estudiants de secundària.

El Premi de Recerca en Química a Tarragona està dotat amb 1.000€ per al guanyador (més 800€ per al centre), 600€ per al segon classificat (més 400€ per al centre) i 300€ per al tercer classificat (més 200€ per al centre). Els guanyadors van ser:

Primer premi:

Treball: La cara dolça de la llum. Determinació experimental de la concentració de sucre en begudes refrescants mitjançant polarimetria i refractometria low cost

Autor: Julia Domínguez Martínez

Centre: Institut Guindàvols de Lleida

Segon premi:

Treball: Del camp al cap: la química de la tinció del cabell amb colorants naturals

Autor: Clara Preixens Vidal

Centre: Institut Guindàvols de Lleida

Tercer premi:

Treball: Assassinat a l’institut, solució al laboratori

Autor: Marta Ramos Martínez