Dos professors de la Facultat de Química reben un Premi a la Qualitat Docent del Consell Social de la URV

03/07/2017 - Institució

Premi a la Qualitat Docent del Consell Social de la URV per dos professors de la Facultat de Química

El proper dilluns 3 de juliol, a les 18.00 h a la Sala de Juntes de Rectorat, els Drs. Mar Reguero i Joan J. Carvajal, del Departament de Química Física i Inorgànica, rebran el Premi a la Qualitat Docent que atorga el Consell Social de la URV, com a membres del grup de Formadors per la Professionalització de la Supervisió Doctoral de la URV, juntament amb les Dres. Maria Ercilia García i Mireia Valverde, del Departament de Gestió d’Empreses, amb el suport tècnic de la Dra. Maria José Rodríguez, de l’Escola de Postgrau i Doctorat.

El premi ha valorat l’interès del projecte titulat “L’excel·lència en la formació de doctors de la URV a través de la professionalització de la supervisió doctoral”, una proposta docent consistent en un curs-taller adreçat a supervisors doctorals que respon a les necessitats dels nous rols que han de desenvolupar dins del context del nou doctorat. La professionalització de la supervisió del doctorat ajuda a millorar l’eficiència dels resultats obtinguts durant l’etapa del doctorat, incloent publicacions i competències curriculars. Aquest programa de formació s’alinea no només amb plans directors interns de la URV, sinó també amb directrius europees, com els principis de Salzburg que estructuren la reforma de l’educació superior d’acord als criteris de Bolonya.

Aquest programa de formació ha traspassat les fronteres de la URV, i s’ha impartit a universitats d’Amèrica Llatina (Colòmbia i Mèxic), així com en altres universitats catalanes i de la resta d’Espanya, i ha despertat l’interès de diferents agrupacions d’universitats, com la European University Association – Council for Doctoral Education (EUA-CDE), la Asociación Universitaria Iberoamericana de Postgrado (AUIP), el grup Santander d’Universitats (S-Group) i la Xarxa Joan Lluis Vives.