La Facultat de Química acull l'exposició itinerant "Marie Curie, 1867-1934"

31/10/12 - Institució

Durant tot el mes de novembre podeu gaudir de l'exposició sobre la científica Marie Curie allotjada a l'espai de l'antiga consergeria de la Facultat de Química.

L'exposició, organitzada pel Museu Curie, l'Institut Curie de París, amb la col·laboració del Ministeri d'Afers Estrangers i Europeus francès i el Centre Nacional de Recerca Científica (CNRS), ha estat cedida per l'Institut d'Estudis Catalans, el qual ha realitzat la versió catalana, i s'organitza en quatre períodes cronològics, amb tres panells per període.

La idea de l'exposició va sorgir arrel de la celebració al 2011 de l'Any Internacional de la Química, així com el centenari del Premi Nobel de Química a Marie Sklodowska-Curie, amb l'objectiu d'homenatjar la trajectòria destacada d'aquesta dona excepcional. Filla de la immigració, Marie Sklodowska-Curie va ser una pionera al seu temps; així, va ser la primera dona a obtenir un doctorat en física a França, a esdevenir catedràtica de la Universitat de La Sorbona de París, la única dona que ha obtingut dos premis Nobel i que ha estat enterrada al Panteó de París per mèrits propis.

Atesa la importància de la figura de Marie Sklodowska-Curie i la seva excepcional combinació de capacitat científica i qualitat humana, la Facultat de Química ha decidit acullir aquesta exposició itinerant durant el mes de novembre, mes en que se cel.lebra la Setmana de la Ciència, a fi de fer arribar a tothom els trets més significatius de la seva vida i trajectòria.