Conferència "Química Quàntica: la Física, les Matemàtiques i la Computació, al servei de les molècules i els materials"

Campus Catalunya. Aula 425, 4a planta de l'edifici A2 (Av. Catalunya, 35 - 43002 Tarragona)

Està inclosa dins el cicle de conferències dedicades a la Física Quàntica, "Primavera de Física Quàntica", el qual està organitzat per la URV en col·laboració amb la Societat Catalana de Física.

La conferència tindrà lloc a les 18 h i serà impartida pel Dr. Francesc Xavier Giménez, professor titular de la Universitat de Barcelona.

Resum de la conferència: Imaginem un tros de material. Segur que en podem identificar els àtoms que conté. Només amb aquesta mínima informació ho podem saber pràcticament tot del material. Gràcies als principis de la Física Quàntica, al Càlcul Superior, i a les prestacions dels ordinadors més potents, podem simular com es comporten porcions microscòpiques de matèria, en pràcticament qualsevol circumstància. Podem deformar-la fins al límit, sotmetre-la a radiació intensa, escalfar-la fins a fondre-la, o fins i tot transformar-la químicament. Les proves "in silico" són avui tan acurades, que han esdevingut eines fiables en la recerca química, incloent la vessant industrial. Ho prova la profusió de companyies "start-up" que, des de fa més de dues dècades, contribueixen al desenvolupament tecnològic de sectors com el farmacèutic, el metal·lúrgic, el nanotecnològic o l'electroquímic. La xerrada revisarà el desenvolupament recent de la Química Quàntica, amb èmfasi en casos d'especial rellevància.